Новини      

     
Студія     
     
Складові звуку     
     
Компоненти     
     
Оформлення     
     
Hi-End проекти     
     
Hi-Fi проекти     
     
Прості проекти     
     
Шумоізоляція     
     
Чемпіонат     
     
Контакти     
     
Партнерство     
     
     
     
     
 

Перемога над ... інженерами Mazda

     Це, звісно, певною мірою жарт, стосовно перемоги, але все ж... Справа в тому, що сучасні автомобілі укомплектовані інтегрованими в панель приборів компакт-дисковими ресіверами, які, гарно вписуючись в дизайн, так само гарно пасують до штатних динаміків автомобіля, тобто, до їх амплітудно-частотної характеристики. І будь-яка заміна акустики на кращу приносить здебільшого розчарування - хороші компоненти чесно відіграють усі незграбності ресівера. Проте Мазда, з легкої руки Halin`a, переможена. Наша співпраця виявилась плідною, як результат - декілька успішних і навіть, я б сказав, уже певною мірою аудіофільських інсталяцій в ці автомобілі.

       

      А починалось усе просто - Halin (Михайло Послихалін) сам шукав студію, де б якісно встановити акустику в свою Мазду 3. Так ми і познайомились. З того часу стосунки давно вийшли за рамки "продавець-клієнт" і тепер виносяться в життя цікаві спільні проекти. Але про це іншим разом, а зараз про, власне, Мазду.
     Як виявилось, Мазда - автомобіль для встановлення хорошої аудіо системи вельми придатний, навіть без переробок салону можна отримати дуже високого рівня результат. Ні, звичайно, це не раз плюнути. Просто - це для досвідченого установщика, який, маючи за плечима чималий досвід, одразу знає, що, як і куди потрібно встановлювати, як упокорити салонні резонанси і тому подібні "дрібниці". Але от з ресівером була проблема. Встановлювати інший не хотілося, тому що зробити це, не зіпсувавши гармонію панелі приборів майже неможливо (мається на увазі - за розумні гроші), це по-перше. По-друге, додасться деяка проблема з адаптацією управління з керма, ну і, по-третє... так не цікаво. А цікаво було спробувати, що можна зробити (і чи взагалі щось можна) із штатним ресівером.
     Боротьба Halina з японською схемотехнікою, мушу зізнатися, була тривалою (тому що грунтовною), але закінчилась повною перемогою. На сьогодні список необхідних переробок перевалив за двадцять пунктів, але це дає результат - ресівер, опробуваний в чесній боротьбі на одному з етапів чемпіонату України поступився лише значно дорожчим системам на Blaupunkt Bremen і Pioneer ODR (до слова, відставши лише на декілька балів), залишивши позаду Pioneer 88 та багато інших відомих апаратів. Особливо порадувала лінійність АЧХ системи в цілому: 27 балів з 30 можливих, дуже хороший результат.

       

     Ну а тепер про всю інсталяцію. Для побудови фронтальної аудіо системи було використано двокомпонентну акустику Dego ST-650 німецького виробництва. Цей бренд у нас не дуже відомий, але виробляється на тому ж заводі в східній Німеччині, що і уся апаратура Audiotec Fischer - Helix та Brax. А багато компонентів не тільки подібні, але навіть майже ідентичні, як, наприклад, мідбасовий динамік з комплекту Dego ST-650 - це практично те ж саме, що і Helix 206 Precision.
     Низькочастотні динаміки гарно вписалися в двері, на спеціальних асиметричних подіумах, прихованих дверними картами. Асиметрія викликана необхідним компромісом між тональним балансом і сценою, адже система двосмугова. Обшивка теж не залишилась без уваги - замість заводських, які давили середні частоти, було встановлено інші грилі. Але монтаж виконано таким чином, що тільки уважно придивившись, видно, що деталь не рідна маздівська - на ній стоїть бірка Dego.

       

     А невеличкі, 20-міліметрові твітери вмонтовані в стійки лобового скла - тут усе було дійсно просто, стійки досить широкі, навіть не було потреби виготовляти подіуми.

       

     Серед інших переробок, що стосуються фронтальної акустики, важливими є також акустична підготовка дверей, зроблена за студійним рецептом, яка дозволяє практично повністю уникати небажаних резонансних явищ, одночасно не обтяжуючи двері кілограмами віброізоляційних матеріалів, і також перероблені, вірніше, повністю наново виготовлені акустичні фільтри, основними позитивними моментами яких є відсутність фазових зсувів та ідеально рівна амплітудно-частотна характеристика на частоті розділу.
     Спершу в системі був використаний підсилювач Helix B4 Precision, який належить до класу AB, з досить динамічним, швидким та правдивим звучанням. Але згодом він був замінений на Helix A4 Competition, який за своїми характеристиками ближчий до А-класу, звучання його м`якіше, але одночасно і детальніше, більш наповнене дрібними нюансами. Для його естетичного встановлення довелось виготовити фальш-панель під задньою поличкою автомобіля, а сам підсилювач змонтований запідлице з зовнішньою поверхнею, що при його напівпрозорій верхній кришці виглядає дуже солідно.
     Інший яскравий та необхідний для завершеності звукової картини елемент - сабвуфер. Оскільки спинка заднього сидіння достатньо прозора для басових нот, акустичне оформлення для сабвуферного динаміка було обране типу закритий ящик - найбільш вдалий компроміс між звуковим тиском та динамічністю в автозвуці. Але виготовлено було не просто ящик, а корпус стелс, який передбачає прихований монтаж в одній з ніш багажника, щоб не займати надмірно місця. Ну а суббасовий динамік не випадково був вибраний Helix W10 Competition, за його чудові характеристики та демократичну ціну.

       

       

     Не обійшли увагою і кабелі. В якості силових використано електромеханічні, лужена мідь в подвійній ізоляцій, перерізу 16 кв. мм. А щоб можна було без ризику розряду акумулятора залишати автомобіль на довгий час без догляду, основне живлення подається на підсилювач через спеціальний 100-амперний контактор. Тепер без ключа в замку запалювання повністю вся аудіо система, окрім ресівера, знеструмлена.

       

     Крім силових важливими для звучання є міжблочні та акустичні кабелі. Міжблочні повинні не лише забезпечити точне, без затуханнь, передавання сигналу з ресівера до підсилювача, але й захистити його від великої кількості електромагнітних завад. Тому RCA-кабелі тут Daxx R55, екрановані. Акустичні теж мають відповідати рівню усієї іншої апаратури, отже було прокладено дуже якісні, з безкисневої міді, виробництва Cordial.

     Звичайно, на хороший результат сподівалися. Але, чесно кажучи, отримали, напевно, навіть більше, ніж чекали - дуже комфортне, м`яке та одночасно детальне звучання, здатне як подарувати насолоду від прослуховування улюблених творів, так і слугувати приємним, ненав`язливим фоном розмові під час далекої подорожі.