Новини      

     
Студія     
     
Складові звуку     
     
Компоненти     
     
Оформлення     
     
Hi-End проекти     
     
Hi-Fi проекти     
     
Прості проекти     
     
Шумоізоляція     
     
Чемпіонат     
     
Контакти     
     
Партнерство     
     
     
     
     
 

Хороша якість за невеликі гроші

     Якщо ви подумаєте, що в Студії щось змінилось і розпочались ширпотребні інсталяції, ви помиляєтесь. Просто недорогу роботу теж можна зробити і зі смаком, і з втіленням неординарних рішень. Наприклад, добитись якісного звучання недорогої системи на будь-якому рівні гучності...
      Саме ця думка не давала спокійно спати - що можна зробити такого, щоб бюджетного рівню система забезпечувала прийнятний рівень якості звучання.
      В чому основна проблема. В недорогих рішеннях в якості підсилювача використовується внутрішній підсилювач компакт-дискового ресівера, а він, як ми пригадуємо зі статей на цьому сайті, має потужність всього 18-20 Вт на кожен з чотирьох каналів. Як наслідок, при збільшенні гучності рівень нелінійних спотворень зростає, збільшуючись від закладеного виробником 1% до 10% при максималаній. Особливо гостро це відчувається саме на високих частотах, які найбільше і ріжуть нам слух. Тобто, оте хрипіння, яке лунає з динаміків уже починаючи з половини гучності саме нелінійні спотворення слабенького підсилювача, і заміна динаміків на кращі проблеми не тільки не вирішить, але й навпаки, поглибить її.
     І от, Halin знайшов рішення, хоч воно і не нове в світовій практиці, зате ефективне. Суть його наступна - позбутись нелінійних спотворень, тобто, не дати їм зростати вище більш-менш прийнятного 1% можна збільшивши рівень напруги кінцевих каскадів підсилювачів. Для цього можна скористатися з існуючих на ринку DC/DC-перетворювачів, здатних забезпечити струм силою 6 ампер при напрузі 18-20 вольт.
     На бажаючих довелось чекати не довго, ресівер уже на робочому столі в Halin-а, піддається звиклому твіку - заміна компонентів на більш правильні з точки зору найменшого впливу на сигнал, що проходить через них, виправлення АЧХ... А далі новинка. Підготовка до встановлення перетворювача зводиться до виготовлення додаткового поділювача сигналу між аудіопроцесором (АП) та підсилювачем, необхідним для підгонки рівнів сигналу, інакше можна порушити тепловий режим роботи елементів.
     

       

     На фото показана плата поділювача після виготовлення, та уже з напаяними елементами. А на наступних фотографіях поділювач на своєму місці, та змонтований блок перетворювача напруги.
     

       

     А тепер діло за мною і процес переміщається в робочий бокс. Ресівер монтується на своє місце, під`єднується до мережі автомобіля через додатково проведений кабель живлення з запобіжником - штатний заводський дротик надто тонкий. Перепід`єднуються для поканальної схеми аудіо-кабелі, тобто, на мідбасові динаміки залишаються заводські, їх цілком достатньо, а до стійок лобового скла протягуються нові.
     Далі відбувається процес акустичної підготовки дверей, без якого неможливо досягнути потрібної якості звучання, і монтаж акустики. Низькочастотні динаміки встановлюються в штатні місця через виготовлені проставочні подіуми, а також переробляється дверна обшивка - міняється заводський, дуже густий гриль, який погано пропускає звук, на тонку сітку. при цьому все залишається цілком в межах заводського дизайну.
     

       

     Твітери (високочастотні динаміки) монтуються в єдине правильне для цього автомобіля з акустичної точки зору місце - стійки лобового скла.
     

       

     Як уже згадувалось вище, динаміки під`єднані поканально, тобто, по одному динаміку до кожного з каналів підсилення ресівера. Фільтрація частот пасивна, фільтруючі елементи використані з комплекту акустики.

     Тепер можна зробити висноски. Перше, власне те, що цікавило найбільше. Нелінійні спотворення трохи чути лише на максимальній гучності, варто вернути енкодер на одну поділку назад, вони зникають. Тобто основне завдання виконано, тепер можна спокійно слухати музику на потужностях ресівера, близьких до максимальних, без неприємних хрипів. Друге. Вторинний наслідок втручання в схемотехніку - це несподівана басовитість недорогої акустики. При чому бас мідбаси відіграють саме правильний, чіткий, низький, глибокий, зовсім не "бухаючий", як це буває завжди при використанні такого рівня компонентів. А також відзначено явне покращення середньо- та, особливо, високочастотного діапазону - все ж покращення живлення схемотехніки не може бути даремним. Третє. Звучання системи комфортне, немає ніяких горбів чи провалів на амплітудно-частотній характеристиці. Тобто, слухати музику в цій машині тепер вельми приємно, наявна непогана віртуальна сцена, дуже хороший для такої апаратури тональний баланс. Чого і прагнули.

     Використані в роботі матеріали та акустичні компоненти. Акустична підготовка проводилась з допомогою віброізолюючих матеріалів Стандартпласт. Акустика - Helix Dark Blue 62.1. Загальна вартість проекту - 500 американських доларів. Це на сьогодні мінімальна сума, за яку можна отримати хорошу автомобільну аудіо систему початкового рівня, з використанням в якості джерела сигналу штатного ресівера. Хоча ніщо не заважає переробити будь-який інший за такою ж схемою - суть одна і та ж.