Новини      

     
Студія     
     
Складові звуку     
     
Компоненти     
     
Оформлення     
     
Hi-End проекти     
     
Hi-Fi проекти     
     
Прості проекти     
     
Шумоізоляція     
     
Чемпіонат     
     
Контакти     
     
Партнерство     
     
     
     
     
 

В пошуках безкомпромісних рішень - автомобільний комп'ютер

     Причини даного проекту ховаються в пошуках головного пристрою, найкращого з точки зору побудови безкомпромісної за якістю аудіо системи на актуальних, тобто доступних на даний час компонентах. І в цьому, власне, вся проблема...

     На світі завжди простіше жити тому, хто здатен задовільнитися малим. Але все ж для чогось у нас закладене стремління до досконалості, яке заставляє постійно рухатись вперед. Проте з кожним роком будувати аудіо системи високої якості стає складніше. Основна причина - тотальний наступ китайської низькосортної продукції. І якщо ще декілька років назад китайцям належав сегмент дешевої апаратури, то на сьогоднішній день ці масові продукти заполонили увесь ринок, витісняючи нижчою ціною та агресивним маркетингом дійсно якісні речі. Тому навіть признані бренди під цим тиском змушені відмовлятися від ручного збирання, ідеального дотримання параметрів, що призводить до зниження якості.
     Реальні факти на сьогодні такі: в Кларіона на зміну справді мультибітному програвачу DRX 9255 прийшов уже сигма-дельта DRZ 9255, Піонер як робив, так і робить суто процесорні, мертві за звучанням "голови", Накамічі уже декілька років, як не існує, навіть новий F1 Status кажуть втратив в якості. Кажуть, бо власних висновків стосовно Альпайна зробити мені поки що не довелось. Ну але в будь-якому випадку його ціна аж надто безкомпромісна. Є ще Денон, але деяка слащавість звучання, притаманна альфа-процесору мені не до вподоби, хоча це дуже достойні апарати. Так що залишається чи не єдиний вихід - McIntosh MX 406, незмінний з далекого 1997 року, який ще тоді задав усім цю високу планку Звучання. Але є нюанс - це дизайн. Ні, дизайн Маків мені дуже подобається, справжній рафінований hi-end, але далеко не в кожну машину він впишеться. І не завжди є можливість переробити дизайн салону автомобіля під головний пристрій. Та й виконувати роботу за роботою в подібних стилях теж не цікаво. Ну і ще ремонтопридатність, адже в разі поломки з запчастинами скоріше за все будуть проблеми, офіційного сервісного центру цієї фірми у нас немає.
     Тому розпочались пошуки рішення, здатного задовільнити мене і інших любителів якісного звучання. Взагалі ідея використання комп'ютера в автомобілі не нова. Перші любительські реалізації були ще років п'ять, а то й десять назад, але від цих проектів не вимагалося одного - звуку рівня hi-end. Ще раз про цю ідею мені підказали знайомі років зо два назад, коли появились такі недорогі і досить непогані за якістю звучання карточки, як Джулія і їй подібні. Віднісшись до цього спершу досить прохолодно, в процесі нового збору інформації я почав поступово змінювати свій погляд на цю тему. До розробки питання долучився Halin, процес пішов веселіше, завжди легше працюється з кимось в парі.
     Проблеми були на кожному кроці. У нас такими реалізаціями тоді практично ніхто не займався, усі комплектуючі доводилось замовляти з-за кордону, щось з Росії, щось з Європи. Найбільше інформації було на іноземних сайтах, а мої знання англійської досить поверхневі. Але зрештою все потрібне виявилось під руками і розпочалися експерименти. Ось декілька висновків.
       Раз. Те, що прекрасно працює в домашніх умовах не означає, що так само працюватиме в автомобілі. Наприклад, дома від комп'ютера ви не почуєте ніяких наводок в динаміках, але в автомобілі все навпаки - дивно, якщо ви їх не почуєте :)
       Два. Карточки типу Джулії звучать добре, але одразу чути, що ЦАП стоїть сигма-дельта, а не мультибітник. І є ще одна проблема, яка не дозволить просто так використати картку з інтерфейсом PCI в автокомп'ютері - уже згадані наводки. Розводка системної шини практично усіх материнських плат, а вже тим більше невеликих за розмірами і споживанням електроенергії, які в першу чергу розглядаються як потенційні кандидати для автомобільного використання така, що шум цифрової шини наводиться на живлення шини PCI. І від цього улю-люкання ніяк не позбутися. Єдиний вихід - різати ніжки живлення карточки і подавати туди напругу з гальванічно розв'язаного від електромережі автомобіля джерела. Надто специфічне рішення, внаслідок спроби реалізації якого одна Джулія виявилась зі згорівшими вихідними каскадами, хоча цифровий вихід повністю справний і все решта працює теж чудово - нікому не потрібно? :)
       Три. Найпростіше рішення - використовувати зовнішню звукову карточку, їй можна подати нормальне живлення і обійдеться без наводок. Але. Таких карточок в межах 200-300 уо за штуку всього нічого декілька варіантів.
     Проте добре, що виробники не стоять на місці і зовсім недавно появилась професійна зовнішня звукова карточка ESI DuaFire. Добряче намордувавшись з PCI-ними рішеннями і не досягнувши повного успіху в боротьбі з наводками, Halin вирішив грати ва-банк і придбати її, попри те, що через новизну продукту ніяких відгуків про неї в Мережі ще не було. Але як виявилось придбання себе повністю оправдало. Хоча в якихось дрібних деталях ця карточка послупилась McIntosh MX 406, результат показала дуже достойний. Ну і після цього уже почалася остаточна реалізація проекту автокомп'ютера.
     Отже, вводні. Автомобіль Mazda 3, опис інсталяції в цей автомобіль можна прочитати тут. Правда, з того часу фронтальна акустична система уже двічі перероблялась, динаміки Dego замінені на мідбаси з комплекту Helix RS6 та твітери Morel Supremo, які виготовлені за спецзамовленням в старих корпусах MT3. Зрештою, нагадаю повний склад системи: підсилювач Helix A4 Competition, два канали на фронтальну акустичну систему, два в мостовому з'єднанні на сабвуфер, фронт збірний Helix S806 + MT3 з куполами Supremo, сабвуфер Helix P10 Precision, кабелі міжблочні Daxx R55, акустичні Cordial. Джерело звуку - серйозно твікнутий штатний ресівер. Задача - замінити джерело звуку на автомобільний комп'ютер.
     Тепер декілька слів про, власне, автомобільний комп'ютер, чи CarPC. До нього є декілька специфічних вимог.
       — Мале енергоспоживання. Якщо потужність типового домашнього комп'ютера може сягати 150-200Вт, то автомобільною аналогією такого споживання можуть бути увімкнені одночасто фари ближнього і дальнього світла, що при вимкненому двигуні призведе до розрядки акумуляторної батареї уже за годину-дві. А не треба забувати про саму аудіо систему, підсилювачі якої теж не взірець економічності.
       — Вібростійкість.
       — Широкий діапазон робочих температур, включаючи мінусові.
       — Мінімальні розміри.
       Це далеко не повний список, щоб не продовжувати його, про все інше згадуватиму по ходу опису.

     Далі буде...