Новини      

     
Студія     
     
Складові звуку     
     
Компоненти     
     
Оформлення     
     
Hi-End проекти     
     
Hi-Fi проекти     
     
Прості проекти     
     
Шумоізоляція     
     
Чемпіонат     
     
Контакти     
     
Партнерство     
     
     
     
     

Шумоізоляція

     Так склалося на сьогодні, що усі виробники автомобілів на шумоізоляції економлять. Це, в принципі, не дивно в контексті цінової боротьби на ринку, та й декілька сотень економії на одній машині в масштабах виробництва виливається в мільони. А розраховуватись за це доводиться, як завжди, кінцевому споживачу - суттєвою втратою комфорту під час поїздок.
     Природа шуму в автомобілі різна. По-перше, це шум від двигуна та підвіски. По-друге, джерелом шуму виступають металеві плоскі поверхні кузова, яких є багато, і які під час поїздок вібрують і розповсюджують неприємний низькочастотний гул. По-трете, це шум зовнішній - від інших автомобілів і т.п. Ну і нарешті шум аеродинамічний, який починає дошкуляти під час їзди на швидкостях більших за 80-90 км/год.
     Оскільки природа шуму різна, то й методи боротьби теж використовуються різні.
     Найперше - це віброізоляція: обклеювання усіх плоских поверхонь бітумними та каучуковими матеріалами (наприклад, візомат, вібропласт). Це дозволяє знизити в рази найгірший низькочастотний гул. Саме він є найбільшим джерелом втоми під час дальніх поїздок. Крім того віброізоляція знижує також проникнення більш високочастотного шуму, наприклад, від стукоту камінців та піску з-під коліс по арках, інших сторонніх шумів. Ефект від віброізоляції в загальному результаті становить до 70%
     Допоміжним засобом, необхідним для досягнення максимального ефекту є обклеювання усіх, чи найбільш важливих ділянок шумоізоляційними матеріалами на основі поліуретану чи поліетилену (ізолон, сплен тощо). Ну і відомо, що легкий скрип в повній тиші дратує більше, ніж гучний стукіт серед сильного шуму, тому існує ще один аспект шумоізоляції - усунення скрипів пластикових деталей салону шляхом проклеювання місць їх стикування спеціальними прокладочними матеріалами (маделін, бітопласт та інші).
     Усі ці заходи, як показує практика, важливі, тому що суттєво покращують комфорт під час поїздок, зменшуючи втому, а цим підвищують рівень безпеки.
     Користь від шумоізоляції важко оцінити, ніколи не спробувавши. Тому, якщо є сумнів в її необхідності, можу порекомендувати проїхатись в якомусь шумоізольованому автомобілі, щоб відчути різницю. Додам лише, що практично жодне із сучасних авто не проходить необхідної заводської шумоізоляції. Відносно тихо в іномарках хіба що за рахунок спеціальної конструкції салону та кузову.
     Ну і останнє - вибір, кому доручити проведення робіт. Проблем декілька. Перша - салон автомобіля буде повністю розбиратись, для цього потрібні досвід і акуратність. Друга - проконтролювати якість виконання можна, хіба що стоячи увесь час поруч зі своїм автомобілем, але це по-перше, два-три повних робочих днів, по-друге дуже важко працювати, коли хтось стоїть над душею. Тому потрібен відповідальний, надійний майстер, який не лише про заробіток в будь-який спосіб думає, але і про славу власного імені. Ну і надто дешева ціна теж повинна насторожити, тому що ніхто задурно працювати не буде, тим більше якісно, а уся економія досягається за рахунок клієнта. Орієнтовний рівень ціни повної шумоізоляції на сьогодні для автомобіля гольф-класу становить мінімум 400-500 уо. Дешевше цілком можливо, але за рахунок упущення тих чи інших важливих моментів.
     Якщо нема можливості зробити все одразу, можна розділити на етапи - спершу салон, зокрема днище. Потім двері. Ну і на кінець - дах, капот.
     Третя проблема - використання якісних, професійних матеріалів та їх найбільш оптимальне застосування. Тобто, кожна зона обробляється певним типом матеріалу і накладаєься він теж певним способом. Ну і як правило, у кожного досвідченого майстра є свої фірмові фішки, які дозволяють добитись кращого результату. Але часто, в намаганні зробити дешевше, ніж у конкурента, недобросовісні виконавці знаходять дешевші, але цілком не придатні для автомобільного застосування матеріали. Ефект від них теж деякий буде, але в рази менший. Такого я б радив остерігатись.
     Найдешевшими на сьогодні, при забезпеченні достатнього рівню якості є матеріали Стандартпласт (STP). Ознайомитись з ними та отримати відповіді на можливі запитання можна в будь-який час в Студії.

     Крім звичайної шумоізоляції є ще один її вид - аудіопідготовка акустичного оформлення. В автомобілі динаміки часто доводиться встановлювати в двері, оскільки інших, більш придатних з акустичної точки зору місць може не бути. Але двері, як вони є - це повністю непридатне акустичне оформлення через неминучі проблеми у звучанні - відсутність басу по причині акустичного короткого замикання, наявність неприємних призвуків, або прикрого гудіння. Усі ці моменти усуваються уже згаданою акустичною підготовкою, яка являє собою спеціальним чином проведену віброізоляцію. Операція складна, на практиці дуже мало майстрів, які вміють дати собі з цим раду, при цьому не наштовхавши туди кілограми і кілограми віброізоляційного матеріалу.

     В якості ілюстрації нижче наведено декілька фотографій автомобіля Mazda 3.

Віброізоляція даху. Після проведення цієї операції, в салоні автомобіля повнісю зник аеродинамічний шум, який проявлявся після 80 км/год. Їзда по трасі стала суттєво комфортнішою. За бажанням поверх шару віброізоляції можна наклеїти спеціальний термоізолюючий матеріал, який захистить від нагрівання салону під час перебування автомобіля під прямим сонячним промінням.      

Віброізоляція багажника. Проводиться для зменшення проникаючого ззовні шуму через багажне відділення. В даному автомобілі це додатково захищає від шуму вихлопної труби, якого вдалося повністю позбутись.      

Віброізоляція днища. Найбільш важливий етап, який дозволяє позбутись неприєминого низькочастотного гулу, спричиненого коченням коліс по асфальту. На фото також можна побачити прокладені міжблочні кабелі від компакт-дискового ресівера до підсилювача в багажному відділенні.      

Віброізоляція дверних карт, як частина акустичної підготовки дверей до встановлення у них мідбасових динаміків. Як видно на фото, внутрішня поверхня оброблена віброізолюючим матеріалом для зниження власної резонансної частоти карти, а поверх наклеєно шумоізолюючий матеріал.